icon-f icon-t icon-i

Season's Pulse 2014 - (Infographic)

Το Χριστουγεννιάτικο Πνεύμα των Κυπρίων (Infographic)

Φέτος, 9 στους 10 αναφέρουν ότι θα συναντηθούν με φίλους ή συγγενείς τις γιορτινές ημέρες, 8 στους 10 ότι θα αγοράσουν ή θα φτιάξουν χριστουγεννιάτικα γλυκά και σχεδόν 8 στους 10 ότι θα στολίσουν χριστουγεννιάτικο δέντρο. Παρά την περσινή πτώση που παρατηρήθηκε στα ποσοστά αυτά, φέτος φαίνεται να επανέρχεται η ίδια εικόνα με το 2012. Όσον αφορά τις συνήθειες και τα έθιμα υψηλής δαπάνης, 1 στους 2 δηλώνει ότι θα διοργανώσει σπίτι του κάποιο χριστουγεννιάτικο πάρτι, 1 στους 3 ότι θα πάει σε χριστουγεννιάτικο πάρτι και 55% δηλώνουν ότι θα ανταλλάξουν δώρα.

Περίπου δέκα μονάδες πιο κάτω σε σχέση με το 2012 παρουσιάζονται η ανταλλαγή δώρων και η διοργάνωση/ συμμετοχή σε χριστουγεννιάτικο πάρτι, διατηρώντας την εικόνα ότι η δραστική πτώση που σημειώθηκε από το 2012 στο 2013 παρέμεινε και φέτος στα ίδια χαμηλά επίπεδα.

Λίγο πιο αισιόδοξα σε σχέση με πέρσι φαίνεται να νιώθουν τα οικονομικά τους με μόνο 4 στους 10 να δηλώνουν ότι με κάποια ή με μεγάλη δυσκολία θα τα βγάλουν πέρα αυτά τα Χριστούγεννα.

Το χριστουγεννιάτικο τραπέζι και γενικότερα τα ψώνια για το σπίτι, όπου περισσότεροι από 6 στους 10 αναφέρουν ότι προτίθενται να ξοδέψουν τα ίδια ή και περισσότερα αυτά τα Χριστούγεννα σε σχέση με τις προηγούμενες γιορτές, δεν φαίνεται να δέχονται την ίδια οικονομική πίεση όσο τα δώρα, η ένδυση και υπόδηση, η διασκέδαση και οι διακοπές.

Και φέτος τα παιχνίδια, τα είδη ένδυσης και υπόδησης στην πρώτη θέση αναφορών ως δώρα, με 3 στους 10 να δηλώνουν ότι σκοπεύουν να δώσουν παιχνίδια, είδη ένδυσης και υπόδησης τη χριστουγεννιάτικη περίοδο. 1 στους 4 αναφέρει ότι θα δώσει χρήματα και σχεδόν 2 στους 10 αναφέρουν ότι θα δώσουν βιβλία.

Σταθερά και φέτος η βασιλόπιτα βρίσκεται στα 9 από τα 10 σπίτια, με τον κόσμο παραδοσιακά να εξακολουθεί να φτιάχνει χριστουγεννιάτικα γλυκά.

Η έρευνα Seasons' Pulse (Infographic) αποτελεί μια έρευνα πολλαπλής συμμετοχής που διερευνά το αγοραστικό κλίμα και την καταναλωτική διάθεση ως προς τις αγορές και τα έξοδα κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Η έρευνα είναι αντιπροσωπευτική του πληθυσμού και επαναλαμβανόμενη με συχνότητα μια φορά τον χρόνο με σκοπό τη διαχρονική διερεύνηση.

Η έρευνα διεξάχθηκε τον Δεκέμβριο του 2014 για τρίτη συνεχόμενη χρονιά σε παγκύπριο αντιπροσωπευτικό δείγμα του ενήλικου πληθυσμού της Κύπρου. Το μέγεθος δείγματος της έρευνας ήταν 600 τηλεφωνικές συνεντεύξεις. 

Δείτε το Infographic πιο κάτω ή κατεβάστε το σε PDF μορφή