More Posts:

Η αλλαγή δεν είναι Φορτε των Κυπρίων

Πολλές δοκιμασίες μας επεφύλαξε η πανδημία του κορωνοϊού. Δοκιμασίες πολλών σταθερών, θέσεων και πεποιθήσεων. Συμπεριφορών και νοοτροπιών. Οι δοκιμασίες συνοδεύτηκαν από ουκ ολίγες αμφισβητήσεις, γκρίνια, αρνητισμό και απουσία εμπιστοσύνης προς θεσμούς, προς την πολιτική, προς πρόσωπα, μέσα ενημέρωσης, αλλά και αναβάθμιση των εντυπώσεων σε ό,τι αφορά τα social media.

Μια κουβέντα αλλιώτικη για όλα αυτά που έχουν σχέση με την εικόνα της κοινής γνώμης, τις έρευνες κοινής γνώμης και τα μηνύματα που επιλέγουν να στέλνουν οι πολίτες σε αυτή τη φάση, κάναμε με τον Παναγιώτη Παναγιώτου, γενικό διευθυντή της Pulse Market Research, με την οποία ο «Φ» θα εγκαινιάσει σύντομα συνεργασία σε ένα βαρόμετρο για όλα όσα απασχολούν τους πολίτες.

Ακτινογραφώντας την κοινή γνώμη, ο κ. Παναγιώτου στέκεται στο γεγονός ότι διατηρείται η εικόνα των τελευταίων 15 χρόνων, με το εκλογικό σώμα να είναι κατακερματισμένο, όχι μόνο πολιτικά, αλλά και σε ανάγκες, ενδιαφέροντα και κανάλια επικοινωνίας. Σημειώνει ότι η κοινή γνώμη δεν διαφέρει από ό,τι προηγούμενες δεκαετίες. Οι έρευνες καταγράφουν αγανάκτηση, αλλά και άγνοια για τα κοινά, όπως και αδιαφορία σε μεγάλα μέρη του εκλογικού σώματος. Ο ίδιος επισημαίνει πως αυτό που διαφέρει σήμερα, είναι η δυνατότητα του καθενός να εκφράσει τη γνώμη και άποψη του σε μεγαλύτερο αριθμητικά κοινό και αυτό γίνεται στα κοινωνικά δίκτυα.

Άκρως ενδιαφέρουσα είναι η επισήμανση του Π. Παναγιώτου ότι οι Κύπριοι ψηφοφόροι ή καταναλωτές κινούμαστε και προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές του περιβάλλοντος μας. Δεν οδηγούμε την αλλαγή, αλλά έρχεται η αλλαγή και μας βρίσκει και τότε προσαρμοζόμαστε σε αυτήν. Η εμπειρία της πανδημίας είναι ένα παράδειγμα, με την απότομη στροφή προς την τεχνολογία, όπου προσαρμοστήκαμε και βρήκαμε τρόπο να ικανοποιούμε τις παλιές μας ανάγκες με νέους τρόπους.

Σε ό,τι αφορά τις τελευταίες βουλευτικές εκλογές, ο Π. Παναγιώτου καταγράφει ως κύριο μήνυμα την πολυπλοκότητα του πολιτικού περιβάλλοντος στις προσπάθειες των κομμάτων να επικοινωνήσουν με τους ψηφοφόρους, κι αυτό αφορά και τη συνέχεια τις επόμενες εκλογικές αναμετρήσεις. Παραδέχεται ότι δεν εκτιμήθηκε σωστά η διαφορά ΔΗΣΥ – ΑΚΕΛ και υπογραμμίζει ότι φάνηκε η δύναμη της πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνίας και της οργανωτικής δυνατότητας κάποιων κομμάτων, όπως η ΔΗΠΑ και το ΕΛΑΜ.

Σε εποχές που ήρθαν τα πάνω κάτω και λόγω κορωνοϊού, που δοκιμάζονται δεδομένα και σταθερές, δεν ήταν δυνατόν να μην επηρεαστούν οι δημοσκοπήσεις. Ποια είναι σήμερα η επιρροή τους;

– Οι δημοσκοπήσεις και οι έρευνες αγοράς γενικότερα, εδώ και κάποια χρόνια γίνονται όλο και πιο δύσκολες και η δική μας ευθύνη είναι να βρίσκουμε τρόπους να ανταποκρινόμαστε σε αυτές τις δυσκολίες. Η πανδημία επηρέασε με τον δικό της τρόπο τον χώρο, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα και ευκαιρίες για νέες μεθόδους και προσεγγίσεις Όσον αφορά στην επιρροή των δημοσκοπήσεων, η δική μου εκτίμηση είναι ότι παρά τις συνεχόμενες δυσκολίες στον χώρο, οι δημοσκοπήσεις παραμένουν το σημαντικότερο εργαλείο «αποτύπωσης» της κοινής γνώμης. Το γεγονός ότι οι προκλήσεις στη δουλειά μας είναι όλο και περισσότερες, δεν αφαιρεί την ανάγκη των πελατών μας για να έχουμε επαφή είτε με το καταναλωτικό κοινό, είτε με το εκλογικό σώμα.

– Ποια ανάγνωση κάνετε της κοινής γνώμης; Μιας κοινής γνώμης οργισμένης, που αμφισβητεί τους πάντες και τα πάντα;

– Η κοινή γνώμη σήμερα δεν διαφέρει ιδιαίτερα από την κοινή γνώμη των προηγουμένων δεκαετιών στην Κύπρο. Καταγράφεται αγανάκτηση, την ίδια ώρα καταγράφεται όμως και άγνοια για τα κοινά και αδιαφορία σε μεγάλα μέρη του εκλογικού σώματος. Αυτό που διαφέρει σήμερα, είναι η δυνατότητα του καθενός από εμάς να εκφράσει τη γνώμη και άποψη του σε μεγαλύτερο αριθμητικά κοινό. Αναφέρομαι στα κοινωνικά δίκτυα κυρίως, τα οποία δίνουν «ένταση» στις διάφορες απόψεις.

– Ποια είναι τα μηνύματα που η κοινή γνώμη στέλνει ακόμη και με την αποχή, τη μη συμμετοχή σε δημοσκοπήσεις, όπως και με τις απαντήσεις που δίνονται; Και πώς εσείς τα αξιολογείτε;

– Η συμμετοχή στις δημοσκοπήσεις στην Κύπρο είναι μεν χαμηλή, συγκρίνεται όμως θετικά με ανάλογες δημοσκοπήσεις στο εξωτερικό. Μια ένδειξη που έχουμε ως εταιρείες ερευνών είναι ότι στις δημοσκοπήσεις ο βαθμός ανταπόκρισης είναι ανάλογος, αν όχι και καλύτερος, σε σχέση με τις εμπορικές έρευνες που διεξάγουμε. Άρα, δεν θεωρώ ότι μη συμμετοχή σε δημοσκοπήσεις είναι ένδειξη κάποιου μηνύματος της κοινής γνώμης. Η διαχείριση όμως αυτής της μη συμμετοχής είναι μία από τις προκλήσεις για τους δημοσκόπους, στην προσπάθεια ανάλυσης και ερμηνείας των αποτελεσμάτων μιας έρευνας.

– Είναι οι δημοσκόποι μέσα σε όσους εμπιστεύονται οι πολίτες;

– Η εμπιστοσύνη στους δημοσκόπους παραμένει τα τελευταία χρόνια σταθερή τόσο στην Κύπρο, όσο και στο εξωτερικό. Αντιλαμβανόμαστε την πιθανή ανησυχία μερίδας των πολιτών και καλούμε όσους έχουν τέτοιες ανησυχίες να διερευνήσουν και να αξιολογήσουν την κάθε περίπτωση ξεχωριστά.

Δυστυχώς, πολλές φορές οι δημοσκοπήσεις κρίνονται στη λογική στοιχήματος και ιπποδρόμου (horseracing) όπου αξιολογούνται στην ακρίβεια των αριθμών πρόβλεψης ενός εκλογικού αποτελέσματος. Οι δημοσκοπήσεις βασίζονται στην επιστήμη της στατιστικής, όπου η ακρίβεια είναι ακόμα μια μαθηματική συνάρτηση, την οποία δεν μπορούμε να αγνοούμε.

Ας αναλογιστούμε όμως μια εκλογική αναμέτρηση χωρίς δημοσκοπήσεις. Όπου τότε τα κομματικά μεγέθη και η εκλογική επιρροή θα καθορίζονται με άλλους τρόπους, με σοβαρούς κινδύνους αδιαφάνειας και χειραγώγησης της κοινής γνώμης.

Κανένας δεν θα μιλούσε σήμερα για επιτυχίες και αποτυχίες κομμάτων αν δεν υπήρχαν οι δημοσκοπήσεις. Καταδείκνυαν τις τάσεις τους εκλογικού σώματος και πληροφορούσαν για το εκλογικό περιβάλλον, προσφέροντας γνώση σε όσους ήθελαν να ενημερωθούν.

Οι δημοσκοπήσεις διέπονται από κώδικα δεοντολογίας και είναι εδώ για να κρίνονται και να αξιολογούνται στη βάση της επιστημονικότητας και διαφάνειας τους. Ακόμη και ο περιορισμός δημοσιοποίησης δημοσκοπήσεων εφτά μέρες πριν τις εκλογές είναι εμπόδιο στην διαφάνεια των δημοσκοπήσεων. Ένας τέτοιος περιορισμός ισχύει σε πολύ λίγες χώρες και καταστρατηγεί το δικαίωμα του εκλογικού σώματος να πληροφορείται.

Προβλήματα και προκλήσεις υπάρχουν και τα πράγματα δεν θα γίνουν ευκολότερα, αλλά, πρέπει και ο καθένας που ασχολείται με το θέμα να γνωρίζει τους περιορισμούς των δημοσκοπήσεων.

– Oι έρευνες δείχνουν ότι οι πολλοί επιλέγουν να μην απαντούν. Αυτό το στοιχείο πόσο επηρεάζει τις μετρήσεις και την ακρίβεια των αποτελεσμάτων τους;

– Όπως ανάφερα και νωρίτερα, η χαμηλή ανταπόκριση στις δημοσκοπήσεις και γενικότερα στις έρευνες είναι παγκόσμιο φαινόμενο και για αυτό τον λόγο αναπτύσσονται πλέον νέες μεθοδολογίες, όπως τα online panels για συλλογή πληροφοριών. Στην Κύπρο ακόμη είμαστε σε καλύτερο επίπεδο σε σχέση με άλλες χώρες και αυτό έχει να κάνει με την καλή διάθεση του κόσμου να συμμετέχει σε έρευνες, κάτι για το οποίο εμείς ως εταιρείες ερευνών αναγνωρίζουμε και ευχαριστούμε τους κατά καιρούς συμμετέχοντες. Η ακρίβεια μετρήσεων και εκτιμήσεων επηρεάζεται από κάθε δυσκολία στη διεξαγωγή δημοσκοπήσεων, όμως παραμένουν οι δημοσκοπήσεις το σημαντικότερο εργαλείο καταγραφής της κοινής γνώμης.

– To προφίλ του Κύπριου σήμερα ποιο είναι; Έχει αλλάξει σε σχέση με το παρελθόν; Οι προτεραιότητές του σήμερα ποιες είναι; Τι αφήνει πίσω του; Υιοθετεί κάτι καινούργιο ή απλώς απέχει και επικρίνει;

– Σε σχέση με το παρελθόν, δεν βλέπουμε σημαντικές αλλαγές στις αξίες και ανάγκες του Κύπριου καταναλωτή ή ψηφοφόρου. Αυτό που βλέπουμε, είναι μετακινήσεις στη συμπεριφορά και στην προσαρμογή στα νέα δεδομένα, έτσι ώστε να επιτευχθούν αυτές οι αξίες. Ως Κύπριοι ψηφοφόροι ή καταναλωτές κινούμαστε και προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές του περιβάλλοντος μας. Δεν οδηγούμε την αλλαγή, αλλά έρχεται η αλλαγή, μας βρίσκει και έτσι προσαρμοζόμαστε. Η πρόσφατη εμπειρία της πανδημίας είναι ένα παράδειγμα, όπου η απότομη και κάπως βίαιη στροφή προς την τεχνολογία ήταν μια αλλαγή περιβάλλοντος, όπου προσαρμοστήκαμε και βρήκαμε τρόπο να ικανοποιούμε τις παλιές μας ανάγκες με νέους τρόπους.

– Σε ό,τι αφορά το πολιτικό σκηνικό, οι βουλευτικές εκλογές έκρυβαν εκπλήξεις, ανέτρεψαν σχεδιασμούς με ορίζοντα τις Προεδρικές και ενδιάμεσο σταθμό τις Δημοτικές. Τι κρατάτε από τα μηνύματα της αναμέτρησης του Μαΐου και πώς τα κοινοποιείτε στα κόμματα;

Οι πρόσφατες βουλευτικές εκλογές ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα αναμέτρηση, τουλάχιστον δημοσκοπικά. Οι δημοσκοπήσεις πέτυχαν στο να καταδείξουν τα τέσσερα σημαντικά θέματα που αφορούσαν την εκλογική αναμέτρηση από νωρίς:

– Την αναμενόμενη μείωση στα τρία «μεγαλύτερα» κόμματα.
– Τη μάχη διεκδίκησης της τέταρτης θέσης.
– Την πιθανή εισδοχή και τέταρτου κόμματος στην τρίτη κατανομή.
– Και τέλος τη διεκδίκηση εισόδου στη Βουλή από κάποιους νέους σχηματισμούς.

Αυτό που δεν εντόπισαν με ακρίβεια οι δημοσκοπήσεις, είναι το μέγεθος της διαφοράς μεταξύ ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ, που είχε εκτιμηθεί σαν μικρότερο. Όμως, αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελικά ποσοστά ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ εμπίπτουν μέσα στα όρια εκτιμήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τον υπολογισμό του στατιστικού λάθους.

Αναδρομικά, και αφού είχαμε την ευκαιρία να εξετάσουμε τους λόγους που δεν εκτιμήθηκε σωστά η διαφορά ΔΗΣΥ ΑΚΕΛ, έχουμε ενδείξεις ότι αυτό οφείλεται στις πρακτικές στατιστικής επεξεργασίας που χρησιμοποιούμε για να «διορθώσουμε» προβλήματα υπέρ και υπό αντιπροσωπεύσεων που παρατηρούνται στην προηγούμενη ψήφο για ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ, όπως αυτή καταγράφεται στις δημοσκοπήσεις.

Το κύριο μήνυμα των πρόσφατων εκλογών όσον αφορά στις επόμενες εκλογικές αναμετρήσεις, έχει να κάνει με την πολυπλοκότητα του πολιτικού περιβάλλοντος στις προσπάθειες των κομμάτων να επικοινωνήσουν με τους ψηφοφόρους. Συνεχίζεται η υποστήριξη της εικόνας των τελευταίων 15 ετών, όπου το εκλογικό σώμα είναι πλέον κατακερματισμένο, όχι μόνο πολιτικά, αλλά και σε ανάγκες, ενδιαφέροντα και κανάλια επικοινωνίας. Οι πρακτικές του “one size fits all” επικοινωνίες δεν φαίνεται να μπορούν να καλύψουν όλο το εκλογικό σώμα. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι πλέον ένας σημαντικός τρόπος επικοινωνίας και προβολής, αλλά δεν είναι ο μόνος και σίγουρα δεν ταιριάζει σε όλους. Στις πρόσφατες εκλογές φάνηκε η δύναμη τής πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνίας και της οργανωτικής δυνατότητας κάποιων κομμάτων, όπως η ΔΗΠΑ και το ΕΛΑΜ.

– Υπήρξαν για εσάς εκπλήξεις; Εκπλήξεις που να καθορίζουν και τους επόμενους σταθμούς και ειδικότερα τις Προεδρικές του 2023;

– Το εύρος της διαφοράς ΔΗΣΥ με ΑΚΕΛ και η επιτυχία της ΔΗΠΑ ήταν τα δύο χαρακτηριστικά τα οποία οι μετρήσεις μας δεν κατέγραψαν στο τελικό τους μέγεθος.

– Υπάρχει κρυφή ψήφος της κυπριακής κοινής γνώμης και μπορεί να παίξει ρόλο ρυθμιστικό σε μια αναμέτρηση; Για παράδειγμα τις προσεχείς προεδρικές εκλογές;

– Προφανώς και υπάρχει κάποια διαφορά στην πράξη ψήφου την ώρα της κάλπης σε σχέση με την πρόθεση ψήφου που καταγράφεται στις προεκλογικές δημοσκοπήσεις. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε κρυφή ψήφο ή σε πραγματικούς αναποφάσιστους. Η μέχρι τώρα εμπειρία δεν καταδεικνύει αυτά τα μεγέθη να είναι τόσο σημαντικά που να μπορέσουν να έχουν ρυθμιστικό ρόλο.

Επιδείνωση της θέσης μας ίσως δεν θεωρείται “επιβαρυντική”

– H τελευταία δημοσκόπηση που διενεργήσατε για λογαριασμό του «Φ» με θέμα την ανάκληση των ταξιδιωτικών εγγράφων από κατοχικούς αξιωματούχους, κατέγραψε στήριξη στην κυβερνητική απόφαση αλλά και ανησυχία για την επόμενη μέρα σε σχέση με το Κυπριακό. Διπλό θα λέγατε το μήνυμα προς πολιτειακή και πολιτική ηγεσία; Ή μήπως καταγραφή σύγχυσης των πολιτών;

– Όπως σωστά επισημαίνετε, η έρευνα για την ανάκληση των ταξιδιωτικών εγγράφων από κατοχικούς αξιωματούχους καταγράφει τη στήριξη της απόφασης της Κυβέρνησης με ένα 70%, αλλά την ίδια ώρα παρουσιάζει σχεδόν στο 50% την ανησυχία για πιθανές αρνητικές προεκτάσεις στο Κυπριακό.

Δεν νομίζω να πρόκειται για σύγχυση, αλλά για μια στάση αναγνώρισης αδιεξόδου ή μη προόδου στο Κυπριακό, όπου και τυχόν επιδείνωση της θέσης μας να μην θεωρείται τόσο «επιβαρυντική» τη δεδομένη στιγμή.

WHO IS WHO

Ο Παναγιώτης Παναγιώτου είναι απόφοιτος του κλάδου των Μαθηματικών και Στατιστικής από το Πανεπιστήμιο Ohio State University (Magna Cum Laude) με μεταπτυχιακές σπουδές στην Επιχειρησιακή Έρευνα (Operations Research) στο πανεπιστήμιο Miami University at Ohio. Με πέραν των είκοσι χρόνων εμπειρία στο χώρο της έρευνας αγοράς τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό, εκτελεί από το 2004 καθήκοντα Γενικού Διευθυντή στη Pulse Market Research. Επίσης δίδαξε για χρόνια το θέμα της Έρευνας Αγοράς (Market Research) στο Μεσογειακό Ινστιτούτο Διεύθυνσης (Mediterranean Institute of Management).

Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής στον χώρο της έρευνας αγοράς από την Αρχή Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού και το Κέντρο Παραγωγικότητας, καθώς και πιστοποιημένος σύμβουλος επιχειρήσεων από το Ίδρυμα Τεχνολογίας. Σαν ομιλητής σε θέματα ερευνών αγοράς και δημοσκοπήσεων, θεωρείται ένας εκ των πρωτοπόρων στις έρευνες ικανοποίησης με την εισαγωγή της φιλοσοφίας Net Promoter Score και της καταλληλότητας της μεθοδολογίας σε σχέση με μοντέλα πολυμεταβλητής στατιστικής ανάλυσης.

Είναι μέλος της ESOMAR (European Society of Opinion and Market Research) και του WAPOR (World Association for Public Opinion Research).

Συνεργασία Φιλελεύθερου – Pulse σε βαρόμετρο γνώμης

Η Pulse Market Research σε συνεργασία με τον «Φιλελεύθερο» καθιερώνουν μηνιαίες έρευνες επικαιρότητας με σκοπό την καταγραφή θέσεων και τάσεων της κοινής γνώμης. Η πρώτη έρευνα προγραμματίζεται εντός Οκτωβρίου. Θα είναι βαρόμετρο κοινής γνώμης για θέματα της επικαιρότητας και ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες. Μια ακτινογραφία θέσεων και αντιδράσεων για ό,τι συμβαίνει στη χώρα μας και όχι μόνο, καθώς και ό,τι επηρεάζει την καθημερινότητά μας.

Το 2020, η Pulse Market Research δημιούργησε τη δική της διαδικτυακή κοινότητα για διεξαγωγή ερευνών. Η myOpinion https://www.myopinion.com.cy online panel αποτελεί ένα σύγχρονο εργαλείο συλλογής πληροφοριών που δίνει τη δυνατότητα διεκπεραίωσης ερευνών σε απαιτητικά κοινά, με άμεση επεξεργασία και παρουσίαση των αποτελεσμάτων με τη χρήση multimedia, όπως φωτογραφίες, βίντεο και ηχητικό υλικό.

Επίσης, η Pulse Market Research μέσω της δικής της πλατφόρμας myExperience https://www.myexperience.com.cy, ενός Voice of Customer εργαλείου, παρέχει τη δυνατότητα συλλογής δεδομένων σχετικά με την εμπειρία των καταναλωτών, βοηθώντας εταιρείες και οργανισμούς να κατανοήσουν τις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών τους και να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση και τα προϊόντα που παρέχουν.

Με τη συνεχή αναζήτηση καινοτόμων ιδεών και πρακτικών, και αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας, η Pulse Market Research εστιάζει στην άριστη, αμερόληπτη και αντιπροσωπευτική συλλογή δεδομένων, για αξιόπιστα ποσοτικά και ποιοτικά αποτελέσματα.

Η Pulse Market Research είναι μία σύγχρονη εταιρεία στο χώρο της έρευνας αγοράς, των δημοσκοπήσεων και των συμβουλευτικών υπηρεσιών. Με πολυετή παρουσία στον χώρο, προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις σε όλο το φάσμα ερευνητικών εργασιών για την κυπριακή αγορά. Βασισμένη σε έγκυρη και έγκαιρη έρευνα, η Pulse Market Research παρέχει αντικειμενικά δεδομένα και γεγονότα στην υποστήριξη αποφάσεων και εφαρμογών. Με τις δημιουργικές της ιδέες και αντικειμενικές εκτιμήσεις έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών της.

Ιδρύθηκε το 2004 και αποτελεί μέλος των ESOMAR (European Society of Opinion and Market Research), WAPOR (World Association of Public and Opinion Research), ΣΕΔΕΑΚ (Σύνδεσμος Εταιρειών Δημοσκοπήσεων και Έρευνας Αγοράς Κύπρου) και MSPA (Mystery Shoppers Providers Association).

Οι υπηρεσίες που παρέχει η Pulse Market Research καλύπτουν ολόκληρο το φάσμα των αναγκών έρευνας καταναλωτών και υιοθετεί όλες τις εφαρμόσιμες ποσοτικές και ποιοτικές τεχνικές και μεθοδολογίες. Επιπλέον, προσφέρει λύσεις για τη διαφήμιση και την έρευνα μέσων που χρησιμοποιούνται πριν, κατά τη διάρκεια, ή μετά από μια διαφημιστική εκστρατεία. Προσφέρει ερευνητικές λύσεις σε θέματα πωλήσεων και μάρκετινγκ μέσω ενός μεγάλου φάσματος υπηρεσιών εμπορικής έρευνας, και παρέχει πολιτικές και κοινωνικές ερευνητικές υπηρεσίες φωτογραφίζοντας τις τοποθετήσεις, προθέσεις, και απόψεις του κοινού για κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα. Επίσης να αναφέρουμε ότι εξειδικεύεται σε έρευνες αγοράς Mystery Shopping.

Η Pulse Market Research με συνεργασίες με μεγάλους οργανισμούς στην Κύπρο, αλλά και με πολυεθνικές εταιρείες στο εξωτερικό, έχει καταφέρει να εδραιώσει την αξιοπιστία της ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις και πρακτικές στον τομέα της έρευνας και εντάσσοντας νέες ερευνητικές μεθόδους στην Κυπριακή αγορά.

Share:

PULSE MARKET RESEARCH

Contact Us

Thank you for contacting us.
We’ll be happy to receive your message and reply accordingly, the soonest possible.

By submitting this form, you accept that your data will be securely stored and processed within our servers. Your data will be treated with caution, aiming to give us a better understanding of your requirements as well as helping us to respond you back accordingly.

You also agree with the processing of personal data according to the Privacy Policy.

PULSE MARKET RESEARCH

Careers

Interested to join our team?
We’ll be happy to learn more about you and what you are passionate about. Share your CV with us and we’ll be in touch, as soon as we have an opportunity which fits your profile.

By submitting this form, you accept that your data will be securely stored and processed within our servers. Your data will be treated with caution, aiming to give us a better understanding of your requirements as well as helping us to respond you back accordingly.

You also agree with the processing of personal data according to the Privacy Policy.